Oct 27, 2008

Sandakan - Trig Hill

Sandakan dalam kehujanan... Boleh dikatakan hampir setiap hari sejak awal Oktober baru2 tu daerah kelahiranku ini dalam suasana hujan dan lembap. Tengoklah gambar2 yg aku snap ni. Awan tebal dan langit kelihatan gelap biarpun pd ketika aku amik gambar ni kan, waktu baru dlm lingkungan kul 10 pagi! Dan ketika ini pun, hujan turun renyai2 dan berangin...jom jalan2 tengok Trig Hill...;)

foto 1 - tu papan tanda menuju ke Jln Bukit Trig atau Trig Hill

foto 2 - baru sampai jak trus snap Menara Trig Hill ni..tp, yg nda beshnya tu taim ni pagar utk naik ke menara ni kena lock...so, tak dptla naik..huhu

foto 3 - Tugu Peringatan Mendiang Menteri Pengangkutan Sabah 1976 (oppss..aku lupa catat namanya ) Tugu ni dibina sempena memperingati mendiang & beberapa org yg lain yg meninggal dlm nahas kapal terbang terhempas..:(

foto 4 - foto ni aku snap dr atas bukit Trig Hill. Cantikkk!

Aku sebenarnya dah lama tak naik ke atas bukit Trig Hill ni.. Dari atas bukit ni lah kita boleh nampak suasana di bandar Tanah Merah dan Bandar Ramai-Ramai.

foto 5 - yg ni pun sama...

foto 6 - suasana hujan renyai2..berangin....

foto 7 - hanya sesekali sang mentari yg samar2 kelihatan di antara awan nan tebal

foto 8 - pohon2 lembap & lorong2 jln yg berlumut..


1 comment:

apa kata anda?